10/27/2014

Na Bastilju!

« La révolution dans la salle de classe »
« Revolucija u učionici »

·       Ugledni čas održan 24. februara 2014. godine  u odeljenu  7/2.




 Ovaj ugledni čas je rezultat rada učenika na časovima istorije, francuskog jezika i tehničkog obrazovanja. Na časovima istorije učenici su obradili nastavnu oblast Francuska revolucija, na časovima francuskog jezika tekst « Les symboles de France » („Simboli Francuske“) i na časovima tehničkog su napravili  bedževe sa simbolima Francuske nastalim u periodu Francuske revolucije. Cilj uglednog časa jeste da se kroz igrovne aktivnosti (kviz na temu Francuske revolucije) reaktiviraju nastavni sadržaji usvojeni na časovima istorije i francuskog jezika i prošire jezičke komunikativne kompetencije učenika. Čas je održan na francuskom jeziku, a čas su zajedno vodili nastavnik istorije Mija Pajantić i nastavnik francuskog  jezika Tanja Gnjidić. Čas je uspešno izveden zahvaljujući dobrim jezičkim veštinama nastavnika istorije koji fluentno piše i govori francuski jezik, a učenici su pokazali odlično znanje i iz istorije i iz francuskog jezika. Času je prisustvovao direktor škole i veliki broj nastavnika.
U uvodnom delu časa pitanjima je proveren stepen usvojenosti sadržaja prezentovanih na prethodnim časovima istorije i francuskog jezika, a odgovori učenika zapisivani su na tabli i tako je načinjena svojevrsna lista ključnih pojmova.
Učenici su zatim dobili zadatak da sastave listu simbola Francuske i listu simbola Srbije. Metodom komparacije učenici su utvrdili da Republika Francuska i Republika Srbija imaju neke zajedničke simbole. Povedena je kratka diskusija na tu temu.




U središnjem delu časa učenici su izveli sopstvenu Francusku revoluciju sa vrlo neizvesnim krajem budući da u njihovoj revoluciji svojim znanjem mogu da pobede i monarhisti.  Učenici su izvlačili iz vrećice bedževe napravljene na času tehničkog na kojima su bila tri simbola: krin,  trobojka i galski petao. Oni  učenici koji su izvukli krin postali su članovi grupe „Monarhisti“ i dobili su tablu sa slikom Versaja. Oni učenici koji su izvukli trobojku postali su članovi grupe „Revolucionari“ i dobili su tablu sa slikom Marijane, a oni učenici koji su izvukli galskog petla postali su „Zatvorenici Bastilje“ i dobili su tablu sa slikom Bastilje. Cilj igre jeste da učenici iz ekipa „Monarhisti“ i „Revolucionari“ dajući tačne odgovore na  pitanja koja su vezana za Francusku revoluciju oslobode „Zarobljenike Bastilje“. Ona ekipa koja oslobodi više zarobljenika biva proglašena „pobednikom Revolucije“.  
U završnom delu časa sumirani su rezultati kviza i proglašen je pobednik, ekipa „Revolucionara“ kojoj je dodeljena bista Napoleona Bonaparte. Ekipa „Monarhista“ dobila je francusku čokoladu kao utešnu nagradu.

Нема коментара:

Постави коментар