8/23/2014

Francuski jezik u razrednoj nastavi

Ugledni časovi francuskog jezika za učenike 4. razreda održani su 4., 5. i 6. marta 2014. godine


Cilj održavanja uglednih časova u nižim razredima jeste upoznavanje učenika sa predmetnom nastavom. Na ovim časovima učenici su bili u prilici da prošire opšta znanja vezana za francusku kulturu i svakodnevni život Francuza, da razbiju uobičajene stereotipe koji važe za Francuze i da usvoje osnovne komunikativne funkcije na francuskom jeziku, tj. da nauče da se pozdrave i da se predstave na francuskom jeziku. Časovi su organizovani kao sled igrovnih aktivnosti.

U uvodnom delu nastavnik je pomogao učenicima da otkriju reči koje oni svakodnevno koriste u srpskom jeziku, a koje su u stvari „francuske“, kao na primer taksi, hotel, baget, butik, itd.

U središnjem delu časa učenici su zahvaljujući „igri sa slikama“ sami napravili svoju tabelu pojmova/ slika koji za njih predstavljaju simbole Francuske, ali istovremeno i klišee, ustaljene predstave o nekom narodu ili zemlji koje ne odgovaraju uvek njihovim stvarnim karakteristikama. Učenici su naučili značenje reči kliše koja je u srpski jezik došla iz francuskog jezika.



Druga polovina časa bila je posvećena „inicijaciji“ učenika u francuski jezik. U prvoj aktivnosti učenici su kroz igru naučili da se predstave na francuskom jeziku, a uz pomoć jednostavne i zabavne fonodidaktičke vežbe učenici su se upoznali sa prozodijskim karakteristikama francuskog jezika. Zatim su učenici u „igri memorije“ imali zadatak da na francuskom predstave svoje drugare iz razreda, a nastavnik je imao zadatak da zapamti imena svih učenika u razredu (što nije nimalo jednostavno, ali uz svestrano navijanje svih u razredu uspešno je savladan ovaj izazov!).

U završnom delu časa učenici su savladali osnovne jezičke funkcije vezane za predstavljanje.