Ugledni časovi
francuskog jezika za učenike 4. razreda održani su 4., 5. i 6. marta 2014.
godine
Cilj
održavanja uglednih časova u nižim razredima jeste upoznavanje učenika sa predmetnom
nastavom. Na ovim časovima učenici su bili u prilici da prošire opšta znanja
vezana za francusku kulturu i svakodnevni život Francuza, da razbiju uobičajene
stereotipe koji važe za Francuze i da usvoje osnovne komunikativne funkcije na
francuskom jeziku, tj. da nauče da se pozdrave i da se predstave na francuskom
jeziku. Časovi su organizovani kao sled igrovnih aktivnosti.
U
uvodnom delu nastavnik je pomogao učenicima da otkriju reči koje oni
svakodnevno koriste u srpskom jeziku, a koje su u stvari „francuske“, kao na
primer taksi, hotel, baget, butik,
itd.
U
središnjem delu časa učenici su zahvaljujući „igri sa slikama“ sami napravili
svoju tabelu pojmova/ slika koji za njih predstavljaju simbole Francuske, ali
istovremeno i klišee, ustaljene predstave o nekom narodu ili zemlji koje ne
odgovaraju uvek njihovim stvarnim karakteristikama. Učenici su naučili značenje
reči kliše koja je u srpski jezik
došla iz francuskog jezika.
Druga
polovina časa bila je posvećena „inicijaciji“ učenika u francuski jezik. U
prvoj aktivnosti učenici su kroz igru naučili da se predstave na francuskom
jeziku, a uz pomoć jednostavne i zabavne fonodidaktičke vežbe učenici su se
upoznali sa prozodijskim karakteristikama francuskog jezika. Zatim su učenici u
„igri memorije“ imali zadatak da na francuskom predstave svoje drugare iz
razreda, a nastavnik je imao zadatak da zapamti imena svih učenika u razredu
(što nije nimalo jednostavno, ali uz svestrano navijanje svih u razredu uspešno
je savladan ovaj izazov!).
U
završnom delu časa učenici su savladali osnovne jezičke funkcije vezane za
predstavljanje.